[O1] Wymiana paska rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzejzpl
    Classic
    • 2011
    • 12

    [O1] Wymiana paska rozrządu

    Mam pytanko, jak już otrzymamy wklejki, to w jaki sposób najmniej inwazyjnie odkleić stare logo, i na co przykleić nowe???
  • dudoslav
    Drive
    • 2010
    • 40

    #2
    [O1] Wymiana paska rozrządu

    W związku z tym, że w najbliższych dniach zamierzam wymienić rozrząd w mojej octavii 1.6 aee silnik, zwracam się z pytaniem, czy pasek rozrządu napręża się automatycznie, czy musi być napięty ręcznie?

    Ponadto chciałem zapytac, czy silnik aee jest kolizyjny, czy bezkolizyjny, tzn. czy w wypadku peknięcia paska rozrządu nastąpi poważne uszkodzenie silnika, czy po prostu zostanie zerwany, a silnik będzie unieruchomiony ?

    Komentarz

    • Angel
      Rider
      • 2008
      • 503
      • Octavia III combi (5E5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Napiecie paska wykonywane jest napinaczem. Trzeba go naciągnąć. Mając założony stary pasek zaznacz w jakiej pozycji jest wsaźnik napięcia. Nowy ma być tak samo. Znam jeden przypadek gdy pękł pasek w 1.6 AEE i nic się silnikowi nie stało. Wyszło by na to że jest bezkolizyjny. Ale ręki uciąć nie dam.
      Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

      Komentarz

      • stanley25m
        Classic
        • 2010
        • 16

        #4
        czy przy wymianie rozrzadu wymienic pompe wody?niby powinno sie ale wiadomo z kasa kiepsko i niechcialbym zeby mechanior mnie naciagnal

        Komentarz

        • flakum
          Classic
          • 2008
          • 28

          #5
          ja zawsze wymieniam pompe wody razem z rozrzadem....po historii kiedy zaczela mi sie sypac po 10000 km po tym jak wymienilem rozrzad...podwojna robota, a po co?.silnik 1.6 AEE ze tak dodam. a co do napinacza potrzebny bedzie ci imbus i klucz oczkowy chyba dycha, ale nie jestem pewien... na napinaczu masz cos w stylu widelek i krecac imbusem w prawo trzymajac przy tym kluczem oczkowym srube , ktora mocuje napinacz musisz tak ustawic, aby centralnie na srodku widelek byl ten wskaznik. zauwazysz to o czym pisze bez problemu kiedy zaczniesz regulowac napinacz. pozdrawiam
          trzeba to naprawić!!!

          Komentarz

          • dudoslav
            Drive
            • 2010
            • 40

            #6
            dzieki za odpowiedz pasek wymieniony razem z pompą wodną. Chciałem wymienić jeszcze zimering, ale nie potrafiłem odkręcić jednej śruby:/ a w sumie nei wymagał wymiany, chciałem zrobić to po prostu "po drodze". Bawiłem się tym oczywiście sam

            Komentarz

            • krzychaugust
              Drive
              • 2008
              • 40

              #7
              Tutaj masz wszystko http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...NFd80_6mfNm_Aw

              Komentarz

              Pracuję...